Igen a munkaidejük kötetlen, DE van gyerekük, családjuk, néha még hétvégéjük is, időszakonként ebédelnek is …
Ha érdeklődnek a leendő vevőtől, hogy mennyiért és milyen megoszlásban (kp, hitel, stb) óhajt vásárolni az nem „zsebben turkálás”, hanem ÜGYFÉLSZŰRÉS, amivel leginkább a vevőket és eladókat kívánják megvédeni a kellemetlen csalódástól. (No money, no tour )
Ha az alaprajzon-amit fáradtságos munkával szerkesztenek- a nappali színe kék, a fürdőé pedig barna, az nem azt jelenti, hogy a szoba padlócsempés, a fürdő pedig parkettázott…
„Ha valaki megveszi, úgyis kitakarítja majd!” A használt ingatlan ugyanolyan árucikk, mint a régi autónk, melyet mielőtt az érdeklődő megérkezik, érdemes kitakarítani, felkészíteni az eladásra. UGYANEZT KELL TEGYE az ingatlan tulajdonosa a bemutatás előtt!
Ha bemutatást követően arról érdeklődik az értékesítője, hogy mennyire tetszett az ingatlan, az azért van, mert egyfelől erről be kell számolnia a tulajdonosnak, más felöl szeretné pontosabban látni az érdeklődő igényeit. Az Ön érdekében!
Értetlenkedve áll az ingatlanos akkor, ha az érdeklődő a bemutatást követően, nem veszi fel a telefont, vagy „kinyomja” a hívást. Az ingatlanos – ha kell- el tudja viselni a „nem! köszönöm, nem érdekel..” mondatokat.
„Nem írok alá szerződést”. A kérdés, ha Önnek nem lenne munkaszerződése, de a főnöke megígérné, hogy hónap végén majd kifizeti a munkáját… szívesen dolgozna a bizonytalanért….? Ezzel így van egy ingatlanközvetítő is.
„Én is tudom hirdetni! Miért kerül ez ennyi pénzbe?” A legtöbb ingatlan iroda esetében a megbízási díj, nem csak a „direkt” marketing költséget tartalmazza. Javaslom kérdezzen rá, hogy hol, milyen felületen fogják hirdetni ingatlanját. Egy ingatlanos számára az egyetlen bevétel az eladásból fakadó munkadíj. Ebből a díjból fizeti az összes rezsit, tartja fent a vállalkozást. Tehát ennél a szolgáltatásnál is igaz a mondás: Nem mindig a legolcsóbb a legjobb! Sőt!
Végül, de nem utolsó sorban az „ingatlanozás” legtöbb kollégánk számára valódi szakma. Sokan évekig tanulják, hogy legjobbak lehessenek, hogy legjobbat nyújthassák Önöknek, az ügyfeleknek. Válasszon közülük bizalommal!
/Szegedy Péter/